Termenul se referă la sacrificarea rituală a trei animale: un porc (sus), o oaie (ovis), şi un taur (taurus). Sacrificarea se făcea în cinstea lui Marte, zeul argiculturii dar şi al războiului, pentru purificarea şi binecuvântarea unor terenuri, proprietăţi, temple sau grupuri umane. Animalele erau purtate în jurul locului de purificat; oficiantul (sacerdot, magistrat, sau în ritualuri private pater familias) rostea formulele prestabilite cu capul acoperit şi îşi spăla mâinile; pe creştetul animalelor se punea vin şi făină cu sare pregătită de vestale; victimele erau ucise cu o lovitură de ciocan şi apoi cu un cuţit, sângele stropind altarul; organele lor interne erau probabil cercetate pentru semne favorabile, iar în lipsa acestor confirmări,
ritualul trebuia repetat. Suovetaurilia se efectua pentru purificarea fermelor, la festivaluri agricole, la purificarea locurilor de cult sau reconsacrarea templelor distruse, pentru purificarea armatelor înainte de campanii, ori pentru “iertarea” unor greşeli accidentale de ritual. În mod tradiţional, triplul sacrificiu se efectua odată la cinci ani, perioada fiind numită lustratio. O scenă de pe Columna lui Traian (LIII) ilustrează un astfel de ritual pentru purificarea armatei.
Suovetaurilia
Acest articol a fost publicat în Stiati ca... și etichetat cu religie. Salvează legătura permanentă.