Pentru cei avuţi, Roma deţinea centre de shopping, specializate în bunuri de lux. Oraşul era plin de mici magazine (tabernae), la parterul altor clădiri (de tip domus, insula, sau basilica – case, blocuri de apartamente, centre judiciare), pentru marfă proaspătă existau pieţe (macella), iar unele zone concentrau tabernae specializate pe diferite produse, existând de exemplu zone cu librării şi anticariate.
Dar pentru plăcerea deplină a cumpărăturilor, existau echivalente ale shopping mall-urilor. Cea mai bine păstrată este zona Mercatus Traiani, un complex din cărămidă pe mai multe etaje construit de Traian lângă forul său, urcând pantele colinei Quirinal. Zona, recent restaurată şi vizitabilă, includea peste 150 de magazine, birouri, două aule, şi străzi interioare – Via Biberatica de exemplu, unde se vindeau băuturi.
Un alt centru, dezvoltat mai târziu pe Câmpul lui Marte, lângă Panteon, pe locul de vot al centuriilor, era Saepta Julia. În colonadele acoperite ale complexului se aflau magazine de lux cu piese de mobilier, bijuterii, statuete de bronz, recipiente de cristal, sau sclavi de lux. Colonadele erau şi unul dintre locurile unde se expuneau tablouri.